Tema Thailnad 2

 Hellu ^^ Här kommer tema Thailand 2 :D

Hur min och Gamms skolan ser ut idag. Jag känner inte så mycket igen skolan längre för dom har byggt upp nya byggnader. Nya grejer hela tiden. Det var ju 4 år sen jag gick på den skolan så det är ju klart att den förändras:)

I skolan i Thailand så finns det 10 klasser av en årskurs, ibland 11 om det är mycket elever.
T.e.x så har 6orna 10 klasser.  6/1 6/2 6/3 och så vidare till 10-11. Kan ni tänka er hur mycket elever det finns i skolan? I min klass var det ca. 45 elever och som mest 53 som jag har haft. Vissa undrar om det är mycket stökigt.. Svar.. Jaa ibland men oftast så går det bra för att eleverna är rädda för lärare. De har respekt nivet, haha :P  

En sak som nästan alla skolor i skolan gör varje morgon. 
Det är att alla klasser ställa upp på skolgården prick klockan 8, sjunger  nationalsång. Om man inte hinner innan klockan 8 och hör nationalsången så MÅSTE man stanna upp, även om man har bråttom! Så en stooor skolgård har vi :)


Skolgården. Ser ni flaggstången, där ställer vi upp oss varje morgon!
Gamm svimmade nångång, för det var för varmt, och man få står kanske 30 min-1 timme om dagen.
Såklart få man sitta ner, men det är bara när lärare säger till.







Bibblan :P När jag gick där så var det en annan som var helt ny byggd. Men idag var det tydligen inte så.




Här är det också nytt. Oj vad dom har byggt om mycket. Vi hade en liknade sal förrut som var viktigt, för att man kunde samla alla klasser där om det var nåt.



Här har dom byggt om lite men jag minns fortfarande att jag hade klassrum där längst till höger på bilden, när jag gick i 3an. Minnen :)

Det finns nästan 10 höga byggnader i skolan för att det ska få plats med elever :O Jag byter klassrum nästan varje år, och när skolan börjar måste jag gå runt och leta efter klassrummet, jobbig var de..

Barnen i idrotts kläder :)


Samma gamla rektorn.. Ojj vad han har jobbat där länge. Typ 10 eller mer!









Här röstar man EN person som är skolans högsta elev. Det är svårt att förklara.. Men ungefär som en elev rektorn typ :P I våran skolan så går man bara till 6an. Så dom röstar på en person av 6orna som vill vara, men fortfanrande så finns det ju 11 klasser i 6an.. Inte lite.. :P  

Vad man gör som elev rektorn är att man kan ge olika förslag till skolan vad eleverna kan göra och såå..  Men mycket jobb och ansvar är det ju..
















På dom här bilderna är det att man få rösta på vem man tycker har bäst åsikter. Men åsikterna ska handla om skolan. Ungefär som Socialdemokraterna, Piratpatiet,Miljöpatiet m.m. Fast de handla ju om annat. I skolanhar dom inget patie men istället så har dom det som nummer. nr.1 nr.2 nr.3 o.s.v. 

Den som få mest röster av eleverna vinner :) Och måste göra som dom tog upp om åsikterna..

Man får göra egna grupper och komma överens med kompisarna om man tror att man kan vinna :P Det här är också väldigt mycket jobb.

Oj det blev inte så kort inlägg det :P Men hahah, bra jobbat ni som har läst hela!
Har ni några frågor om det och om allt annat så är det bara att fråga mig eller Gamm. Det går bra att kommentera. :D

Ses ses <33






Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!